Clean touch and go...

Idag var en fantastisk dag!
 
Dagen på kontoret har flytit på som min kära bror brukar säga "ett självspelande piano"
 
Jag är delägare och säljchef på ett säljföretag och det är en ständig utmaning.
Ständigt behöver jag vara tillgänglig, lyhörd, på hugget och ett föredömme,
 
Just därför älskar jag det jag gör och jag har äran att få jobba med ett helt otroligt säljteam med oanade krafter!
 
 
Nu till dagens träning...
 
Warm up
 
400 m run
3x10 av
Pushups, 1 arm KB swing, Good mornings, Squat jumps, situps och samson strech.
 
Skill/teknisk genomgång
 
Clean touch and go
 
WOD
 
EMOTM 10 minutes (every minute on the minute/Varje minut på minuten)
4 Power clean t&g
5 burpees
 
Afterbash
 
Handstand walk practice
 
 
Hela passet idag var 60 minuter och mycket tid gick åt till att förbereda och jobba upp till en riktigt bra och korrekt utförd Clean/frivändning.
 
Det var perfekt för mig som behöver öva på olypiska lyft och då framför allt clean.
 
För er som inte hänger med på "crossfitspråket" får gärna fråga.
 
Överlag ett nyttigt pass för mig som behöver jobba på tekniken men inte riktigt lika utpumpande som man ibland önskar.
Jag gillar att vara riktigt utmattad, gärna spy eller svimfärdig och det ska kännas att man krigat ett par timmar efter även om man käkar bra efter. Men det är jag.
 
Imorgon blir det deadlift dag och då är det fokus på maxstyrka och bålstabilitet.
 
Over and out...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback