Här kommer jag!

Jag har Charlie och jag kommer skriva mycket om min träning men också om hur det är att driva eget företag och om mina tankar om allt och inget.
 
I många år har jag prövat mig fram i träningsvärlden, testat allt möjligt och famlat en hel del.
Givetvis inte helt utan några resultat men ändå inte tillräckligt för att hålla uppe ången och känna framsteg på riktigt.
 
Under perioder har jag varit taggat så jag inte kunnat sova och under vissa perioder har jag tränat slentrianmässigt.
 
Nu känner jag att jag har funnit mig själv i träningen, jag testade Crossfit.
 
Jag gick in i crossfit från en riktigt bra period i min träning (styrketräning) och kände mig taggad.
Men efter att jag testat crossfit lade jag ner styrketräningen helt, bytte gym till gymmet med box och satsade helhjärtat på det.
 
Allt detta hände på samma vecka och jag ångrar inte en sekund.
 
Mitt absolut första pass eller wod som det heter var följande...
 
400 m run
20 burpees
15 bentover bentover dumbbell row
 
5 rounds for time
 
Det ska jag nog fixa tänkte jag, men jag kan lova att jag har aldrig tagit ut mig så jävla hårt under all träning jag gjort.
Testa själva att vara lite gymtunga, utan att köra cardio och köra detta. (lite smålöpning och PW som det tydligen heter så fort man går en vanlig promenad i träningskläder räknas inte som cardio alls)
 
Jag tog mig igenom hela passet utan att ha sämst tid!
 
Då fastnade jag!
 
Det fanns tävling, total utmattning, svåra övningar, och en skitig känsla som passar mig perfekt.
 
 
Jag kommer att uppdatera min träning, mina framsteg och annat som troligtvis inte har nån betydelse så ofta jag bara orkar!
 
Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback