Mitt träningsupplägg

Skriver ner ungefär hur jag lägger upp min träning om det skulle vara så att någon bryr sig...
 
 
Måndag: WOD i grupp 45-60 min
 
Tisdag: Backsquats, frontsquats, OH-squats, walking barbell lunges och viktade boxjumps
 
Onsdag: WOD i grupp 45-60 min
 
Torsdag: Deadlifts, knee to elbow, toes to bar, bent over barbell row
 
Fredag: Teknik, unders, butterflyes, mm
 
Lördag: WOD i grupp 45-60 min
 
Söndag: Press, shoulder to overhead, Benchpress, pushups, handstand-pushups
 
Sen lägger jag in snatch och clean där det passar lite beroende på vad för WOD vi körde dagen innan.
 
Vilodagar lägger jag in när jag känner för det, oftast blir det ingen och blir det nån så blir det ett väldigt lungt och lekfullt pass på fredagar som vilodag. 
 
Jag tycker det är bäst att vila när kroppen säger till. 
Vilar man på bestämda dagar upplever jag att jag tappar tempo och det kan vara tråkigt, jag kör hellre på och tar det som det kommer, viktigast att lyssna på kroppen.
 
Min kropp kanske har massar med kraft på fredagar och då vill jag ju köra!
Men är kroppen i behov av riktigt vila en tisdag, ja det är det vila.
 
 
Over and out!
 

Kommentarer
Postat av: Wrappen.

Även om jag inte dyrkar det så mycket själv, tycker jag att det är riktigt fett och häftigt att du har adapterat en sund livstil. Själv sprang jag 10 km idag, fick svetten på. nice!

2013-08-23 - 14:33:15
Postat av: Spanky

10 km grymt jobbat! Ja det är sjukt roligt och jag älskar att pressa mig till gränsen och höja mig.

2013-08-24 - 15:23:50
URL: http://spanky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback