2 Nya PR och en sjukt flåsig wod

Idag var det dags att slå nåt personbästa, det hade jag ställt mig in på redan innan jag kom till boxen.
 
Jag började med att ro och hoppa hopprep för att värma upp.
 
När jag var varm bestämde jag mig för att slå rekord på rodd 500 meter.
Jag fick en tid jag är rätt nöjd med 1 min 32 sek.
Tidigare typ 1:50...
 
Sen körde jag ett helt gäng set med squats och satte rekord i frontsquat på 112,5 kilo.
Ful men skiten kom upp, sen failade jag ett försök på 115 då var jag helt slut i bålen.
 
Jag hann med lite doubleunders och några set overhead squats innan det var dags för wod med gänget.
 
Dagens wod:
 
Five rounds for time:
200-meter Run
20x Pull-up
200-meter Run
20x Pushup
200-meter Run
20x Sit-up
200-meter Run
20x Squat
 
Min tid 31:04
Jag var klar näst snabbast och jag lärde mig verkligen på tävlingen i helgen jag kan pressa mig själv riktigt ordentligt.
 
Hjärtat dunkade verkligen och man vill vila hela tiden, men det är bara att bita ihop och KÖRA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback