Bildbomb från helgens tävling

I lördags var det tävling i boxen som gällde, jag var sjukt nervös och taggad.
 
Tävlingen var upplagt i 5 event (wodar) som var riktigt tuffa.
 
Första woden var
 
"Lucia warmup"
 
800 meter row
 
3 rounds for time
 
8 overhead plate lunges
12 down and ups
 
 
 
 

I denna woden hamnade jag på andra plats med bara några sekunder, retligt men samtidigt jävligt taggande när jag ser att jag har en bra chans, jag var inställd på att jag var långt bakom han som vann men det visade sig att jag hade rätt så bra pannben.
Jag är ganske bra på att ro rent tekniskt vilket gjorde att jag var först av roddmaskinen men jag tappade min ledning på ups and down.
 
Andra woden var:
 
" Who´s that jerk"
1-1-1-1-1-1 Clean & jerk for load 6 min.
Vi hade 6 minuter på oss att göra 6 stycken så tunga clean and jerks som möjligt och fick poäng på totala vikten.
 
 
 
Även här kom jag 2a där samma person som vann första eventet tog hem segern i klassen.
Här visste jag att inte skulle vinna, styrka över huvudet är min största svaghet och det jag ska jobba på mest kommande år.
Jag sträckte även nacken under detta eventet och kunde knappt röra huvudet efter det men det var bara att smeta in nacken i linnement och massera och kötta på!
 
Tredje woden var:
 
 
"Kettlebell hell"
 
2 rounds for reps
 
1 min Kettlebell swings
1 min Sumo deadlift highpull
1 min Kettlebell 8 hold
1 min Goblet squats
 

 
 
Denna woden vann jag med ett försprång på cirka 20 reps.
Jag hade bra koll på 8 hold som är en svår övning sm kräver både tempo och kordination.
 
Fjärde woden var:
 
"Shoulder clap"
 
2 Rounds for reps
 
1 min strict pullups
2 min wallclimbers
2 min Turkish getups
 
 
 
 
 
Även denna woden vann jag med några reps och inför sista woden var det lika mellan mig och killen jag jagat hela dagen.
Allt hängde nu på sista woden som var:
 
"Fran(cis)"
 
21-15-9 reps for time
Thruster 45 kg
boxjump with a twist (klapp bakom huvudet)
 
 
Här kom Marcus som han heter före mig med sekunder och vann alltså först platsen i OPEN klassen.
Precis framför näsan på mig.
 
Det kändes riktigt bra att vara med och tävla, jag lärde mig massor om hur mycket jag kan pressa mig och att jag alltid kan lite till.
 
Marcus förtjänade vinsten och gjorde ett grymt jobb!
 
 
 
Jag kommer absolut ställa upp i nästa tävling som dyker upp och jag känner att jag har massor att utveckla och jag vet vad jag vill.
 
I söndags och igår var jag som en scen ifrån robocop hela jag och jag har träningsvärk och lite småont överallt, en stor lårkaka från en misslyckad jerk och ett jävligt roligt minne med mig.
 
Vi ses igen...
 

Kommentarer
Postat av: Robin

Du lär nog sova rätt gött i natt efter allt det där ;)

Svar: Som en sten kan jag lova. Men allt slit är lätt värt det.
Charlie

2013-12-16 - 19:51:30
URL: http://thegamingground.com/
Postat av: Robin

Helt klart =) Själv så kan jag inte äns sova om jag inte tagit ut mig. Då får jag typ göra armhävningar osv xD

2013-12-17 - 14:08:33
URL: http://thegamingground.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback