Mördarpass i 2,5 timmar...

Vilken träningsdag!
 
 
Dagens träning var riktigt grym och såg ut såhär
 
 
9 set frontsquat mellan 60 och 110 kilo, mest 3or eller 5or.
60 meter utfall med stången frontrackad på 50 kilo.
100 Doubleunders
 
Every minute on the minute 14 minuter
1 clean där jag stannade i 30 sekunder i bottenläget på en squat varje gång.
En riktigt grym övning för att stärka bålen, öka rörligheten och bygga styrka från bottenläget.
 
Viktigt att tänka på är att ALLTID hålla rätt position i ryggen, börjar du tappa din raka rygg och spända bål måste du sänka vikt eller hålla kortare stund.
 
Jag kör alltså 30 sekunders paus i botten och på 60 kilo i vikt.
 
Sen var det dags för WOD och den såg ut såhär.
 
32 intervaller i tabata. 
 
 
 
Tabata = jobba 20 sekunder (så hårt du kan) vila 10 sekunder = 1 intervall
 
Första 8 intervallerna var pullups
andra 8 var pushups
sen situps och sen squats.
Ingen vila förutom de 10 seunderna, total tid 16 min slit.
 
Totala reps 280 - 290 nånting.
 
Sen massa stretch....
 
Som ni kanske förstår är jag slut i mina ben nu men så sjukt kul det är!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback