Positiva citroner!

Har ni nån gång hört uttrycket "when life gives you lemons, make lemonade" ?
 
För mig betyder just det uttrycket extremt mycket, för mig betyder det att allt har en positiv sida.
 
 
 
Jag skulle säga att jag är en väldigt positiv människa men samtidigt är jag ju människa vilket gör att dåliga dagar kommer till mig som alla andra.
 
Jag har ett fantastiskt sätt att hantera "dåliga dagar" och ett grymt sätt för att göra så att dom blir så få som möjligt.
 
Till att börja med försöker jag alltid att använda mig av mycket positiva ord, när någon frågar mig på morgonen hur jag mår så säger jag alltid "FANTASTISKT!" mest för att jag ofta mår väldigt bra men också för att jag VILL må fantastiskt, så iochmed att jag upprepar mig så hårt och ofta så blir det också sanning.
 
Ett annat bra sätt att må bra är att omge sig av positiva människor, och människor blir positiva om man sprider glädja till dom, en positiva spiral!
 
Ge dom runt omkring dig mycket kärlek, beröm och lyft upp dom så lyfter dom upp dig.
 
NÄR den dagen kommer som faktiskt är dåligt, då brukar jag vända allt som händer till något positivt hur litet det än är.
 
Förlorar du något/någon, försök att tänka på vad du har kvar.
Händer något tråkigt, försök att göra en lista på vad det kan medföra för positivt.
Måste du ta ett jobbigt beslut, vad kan det medföra för positivt.
 
Jag tror att allt kan föra med sig något positivt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback