2 tuffa pass gjorda

Denna veckan har varit hektisk med långa dagar och mycket att göra och tänka på.
 
Benen har fått mycket stryk i veckans träning och min träningsvecka har sett ut som följande förutom det jag skrivit redan under veckan.
 
 
 
20131016
 
Warm Up
Basic Gymnastics
SKILL
Dumbbell Squat Clean
WOD
Five rounds for time:
10x Dumbbell Squat Clean with 20/16
20x Hand-release Pushup
After Bash
Shoulder Mobility
 
En riktigt tung wod med hög puls hela tiden plus tunga moment, jag körde på 20 kilos hantlar och squatsen kändes efter ett pass med bara squatclean dagen innan, jag kom in 13 minuter nånting och var näst snabbast.
 
 
20131017
 
Jag var bokad för teknikpass men innan det började körde jag "Jackie"
 
1000 meter rodd
50 Thrusters
30 Pullups
 
Min andra vecka i crossfiten så gjorde jag Jackie på 11:27 men igår så fick jag tiden 09:04!
Grym sänkning på 8 veckor.
 

Efter Jackie körde jag en stege marklyft upp till 130 kilo.
 
Teknikpasset var inriktat på "Pistols" eller enbensknäböj.
 
Vi övade, balans,styrka, och väldigt mycket position. 
Det som är viktigast är att inte tappa spänningen i kroppen väl nere då tappar du all kraft i höften och det gör det väldigt svårt att komma upp.
 
Jag vet nu att jag klarar av att stå med ena benet på en medicinboll, med en stång över huvudet och gå ner i en pistol! Grym!
 
Känns jävligt bra att ha såpass bra balans och styrka i kroppen att jag klarar det.
 
Under passet jobbade vi också på axelpostion och hålla axeln aktiverad vilket innebär att trycka upp axeln och fixera den.
Väldigt viktigt vid exempelvis, Handstandwalk, overheadsquat mm.
 
 
Öva på Pistols! Det är riktigt roligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback