Cluster, rips och tårar

Efter en skön måndag på jobbet och en timmes powernap på soffan var det dags för att köttigt pass i boxen.
 
Passet var
 
Crossfit varmup
 
Skill: Trusters/Clusters
 
5x3 Thrusters for load, vi körde alltså 5 set av 3 och ökade vikterna för att träffa vårt max.
 
Wod
 
5 round for time
 
5 Cluster (Clean squat + thruster)
10 Chest to bar
 

En sjukt rolig wod med få övningar så man fick kötta lite, jag är sjukt nöjd med min tid som var 09:57
Mitt under första rundan C2T så slet jag upp både valken under höger ringfinger och vänster lillfinger vilket gjorde att räcket blev lite halt av blod och det sved rejält under passet när det revs upp mer.
Sista hängde jag i fingrarna men jag tog mig igenom. Sjukt nöjd!
 
jag känner att jag får riktigt bra resultat i styrka och snabbhet + kondition och för att se mer resultat på kroppen så kommer jag att köra 30 dagars Paleo kost för att utmana mig själv och att tömma kroppen på allt socker som man faktiskt trycker i oss. 
 
Känns gött, idag är första dagen och har inte mycket att säga hur jag mår osv, men ska uppdatera.
 
 
här har ni en grym låt att träna till, Cancer bats cover på Beastie boys SABOTAGE
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback