Ge 100% av ditt max, alltid!

Idag är vecka 2 av min och min sambos Paleoutmaning på 30 dagar.
Nu börjar energin komma uppåt och jag har börjat få in tänket och fokuserar på vad jag FÅR äta istället för att tänka tvärtom. 
 
Jag äter väldigt mycket frukt och det är helt idiotiskt att jag inte gör det annars.
Massor med vitaminer, antioxidanter och sen är det grymt gott!
 
ÄT MER FRUKT!
 
Jag kan rekomendera att äta EKO-frukt, där kommer smaken fram mer och näringen är mer bevarad och du käkar kvalitet och inte syntet.
 
Nåt som också har fastnat är kalkonbacon, inte lika flottigt men samma goda smak som riktigt bacon.
Äter ägg och bacon till frukost och det känns riktigt lyxigt, fattar inte varför man inte gör det annars.
 
Nu till dagens träning:
 
Warm up
 
CF warm up 3x15 av:
Pushups
Pullups
OVH squats
Situps
Backextensions
Samson stretch
 
Skill:
 
Wallball/Chest2bar
Här övade vi på wallball pistol (Ett ben) och 2 for 1 (1 wallball med 1 squat emellan, här fick man jobba negativ snabbhet istället för att explodera uppåt ska du explodera ner, roligt och lite svårt)
 
WOD
10 Min AMRAP
 
15 wallball 10kg
10 Chest2bar
 
Afterbash
Tabata intervaller med situp-wallball
 
 
 

Ett riktigt roligt pass med kul skill och rolig wod, jag klarade 6 varv och var först ganska missnöjd för mitt mål var 7 varv.
Men efter ett tag insåg jag att jag skulle vara riktigt nöjd, jag skalade inte ner chest2bar utan gjorde alla korrekt med bröstet i räcket, och gjorde en till om jag missade.
 
Med tanke på att mina händer är helt skinnflådda och jag suger på chest2bar så är jag jävligt nöjd!
 
Kom ihåg, DU avgör vad ditt 100% är och det viktigaste är att du ger det!
För mig var 6 varv 100% idag, jag kan inte se att jag hade kunnat göra mer såhär i efterhand.
 
Ni kommer väl ihåg att rösta på mig i tävlingen?!
 
Rösta på mitt bidrag! 
Om ni vill rösta på mig så klickar ni på denna knappen och sen på +ett vid min bloggs namn.
Tack så mycket!
 
Nu ger vi minst 100%

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback