"go hard or go fuck yourself"

Vilket jävla pass!
 
Jag var beredd på att få kämpa idag och det fick jag verkligen, woden var tuff som det var men på grund av att det var så många på passet fick jag ta andra vikter än RX, för vikterna tog slut.
 
Givetvis gick jag efter mottot "go hard or go fuck yourself"
 
Istället för att välja lättare tog jag tyngre och svårare!
 
 
 
Dagens wod
 
50-40-30-20-10 av
 
Boxjumps 60 cm (70 cm för mig)
Kettlebellswings 24 kg (32 kg för mig)
 

För att varva ner körde vi 3 fulla Tabata av
 
Hollowhold (ligg på rygg, spänn upp dig så ben och armar är utsträckta, se bild, denna övning stärker bålen och framförallt magen)
 
 
 
Archerhold (tvärtom mot hollowhold, stärker bålen och främst länd och rygg)
 
Jägarsittning (sitt med ryggen mot en vägg med 90 graders vinkel på dina ben)
 
För er som inte vet vad tabata är det ett system där du jobbar i 20 på max, vilar 10 sekunder och gör så 8 varv för att få ett tufft pass på 4 minuter.
 
Så vi körde alltså 8 varv hollowhold, 8 varv archerhold och 8 varv jägarsittning.
 
 
Ett grymt roligt pass och jag fick tiden 16:40 nånting på woden, en tid jag är grymt nöjd med!
 
Välj alltid det svårare alternativet! det kommer göra att det vanliga känns lätt.
 
Rösta på mitt bidrag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback