Grym mat, personbästa och massor med nya inspiration + Mat är bränsle

Idag hade vi ledningsmöte och diskuterade vårt företags framtid, vi pratade om vår vision och om vår mål och brainstormade om alla saker vi vill göra.
sjukt roligt och det gav så sjukt mycket energi! Nu kör vi!
Rösta på mitt bidrag!
 
I boxen idag var det cleansquats som gällde och jag körde en stege från 40 kilo.
Tekniken sitter hyfsat bra och dig var det dags att maxa!
 
jag höjde mig sakta med 5 kilo varje gång och gjorde mellan 5 och 8 reps varje gång, till slut var jag uppe på nytt personbästa! 80kg! Och det gick relativt lätt, nytt pb igen snart.
 
Jag bjuder på ett klipp på en bra squatclean. inte jag på bilden...
 
det är ganska tydligt att mina ben är mycket starkare än min överkropp, 80 kilo squat är inte ens jobbigt så det är bara att nöta tekniken och bålstyrka så ska nog 100 kilo clean var uppe runt årsskiftet.
 
Efter träningen så var det matlagning som stod på shemat.
 
Bakad sötpotatis med kryddsmör, lövbiffrullader med bacon och lök, lingon och sallad.
Grymt gött och enkelt att göra.
 
"Recept"
 
Fräs bacon och lök med salt peppar och färsk persilja i pannan.
 
Lägg ut lövbiffen (800 gram)
Bred på dijonsenap. (3 msk)
Lägg i "baconröran". (1 lök, ett paket bacon, en knippe persilja, salt peppar)
Rulla ihop och tryck en tandpetare eller grillspettspinne igenom.
Stek rulladerna i het panna för yta på 2 sidor. 
In i ugnen 20 min. Klart!
 
Bild finns på min instagram @jofur in och följ vetja!
 
Det är inte så jobbigt att laga mat.
Många äter färdiga rätter från frysen för att "dom orkar inte" och just det är problemet, att äta näringsfattig mat och att inte träna/motionera gör att din kropp blir trött, dina insulinnivåer åker upp och ner fort och gör att det blir sötsugen på kvällen och sen är den onda cirkeln igång.
 
Mat är bränsle, glöm aldrig det! Din kropp förtjänar att få kvalitetsbränsle!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback