Note to self! Bålen är din bas!

Hej! 
 
Hoppas ALLA mår riktigt bra idag, det gör jag.
Jag är så sjukt nöjd med mitt pass idag, eller min prestation rättare sagt, jag var inställd redan från start att gå all in, jag skulle köra tungt! Tungt för mig.
 
Dagens pass:
 
Warm up
 
15 min EMOTM Front Squat
 
5 min 5 reps
5 min 3 reps
5 min 2 reps
 
Här var målet att lasta på mer för varje 5 minuter, jag var uppe på 70 sista vilket kändes riktigt bra.
 
WOD
 
7-6-5-4-3-2-1 Reps av
 
Hang power clean
Front Squat
 
After bash
 
"Bring sally up - push up" (Vi lyssnade på låten bring sally up och stod i armhävningsställning och varje gång dom sjöng BRING SALLY UP så gick vi upp och ner när dom sjöng BRING SALLY DOWN och sen skulle vi hålla där nere med bröstet precis ovan golvet till BRING SALLY UP kom igen osv osv,) 
 
Detta var sjukt jobbigt och i princip omöjlig att klara. Lyssna på låten så förstår ni, eller hellre testa! Vi körde alltså hela låten.
 
Anledningen till att jag jag är så nöjd idag var att jag var klar på 6.01 med woden och körde på 60 KG vilket är tungt, jag fick gå ner på 50 i slutet för att cleanen gick inte helt enkelt till slut.
 
Det som tog mest stryk var bålen , efter så många front squat börjar man vika sig och bål sviktar, men det är bara nöta mer!
 
 
Såhär glad är man efter det passet! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback