Äntligen! Tillbaka i boxen med fokus på teknik!

Idag var första träningspasset på en vecka på grund av lite förkylning.
Jag brukar vägra att vara sjuk men jag är inte dum i guvet så för att spara hjärtat har jag vilat och idag trots lite snuva kvar så fokuserade jag på teknik och gjorde ingen pulshöjande träning.
 
Jag körde en uppvärning med fokus på bålen.
 
sen körde jag en trappa med Deadlifts om
 
5x60
5x80
5x100
5x100
5x110
3x120
3x120
1x130
 
Sen körde jag ett gäng med cleans,snatches och wall walks.
 
Jag filmade några tunga Deadlifts och några cleans för att se vart jag ligger i tekniken.
Jag kommer dela med mig av klippen här, jag vill bara understryka att klippen är för min egen utveckling och inget som ska användas i syftet "gör såhär för jag gör 100 rätt, gör som jag" utan ni får gärna snappa upp lite hur jag gör mm. nu har jag det sagt iaf.
 
 
Deadlift 120 kg
 
Clean squat 60 kg
 
 
 
Det jag själv kommer framtill är att i båda övningarna behöver jag trycka stången närmare kroppen, både i draget och rycket. Därför är det bra att filma, då ser man lätt vad som kan förbättras.
 
För det är liksom hela meningen med livet , att bli bättre.
 
Hoppas att ni har en grym dag/kväll!
 
För idag ska jag äta pannkakor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback