Första receptet, egna proteinbars

Jag gjorde egna proteinbars idag, som blev riktigt bra!
Jag gillar bars men har inte alltid lust att lägga massa pengar på det, då kan det vara smart att göra egna.
Här har ni receptet.

4 Skopor Protein, 3 Whey och 1 kasein, körde med smaken banan/chocklad
2-3 dl Havregryn
3 Matskedar steviaströ
En halv DL jordnötsmör
2 Bananer
En näve nötter, jag körde valnötter

Blanda allt torrt i en bunke, mixa banan och jordnötssmör till en slät smet.
Vänd i smeten i torrvarorna och rör tills det är bra blandat.

Smörj en liten ugnsform med smör eller kokosolja och häll i hela smeten och kör i ugnen 12-15 minuter på 175 grader.

Vänd Hela kakan som blir och skär i bitar, jag gjorde 8 och då får varje bar ca detta näringsinnehåll:

184 kcal
15g protein
16g kolhydrater
9g fett

(ha barsen i kylen eller frysen, dom blir lite kladdiga och kan bli rinniga om de står framme, och vira in dom i folie eller plast)

 

 
 Sorry för fula bilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback