Gött pass! men ska man lägga sig i?

Ett gött tidigt pass idag.
 
3 varv av
 
13 pushups
13 wallballs
13Toes 2 bar
13 Handstands pushups
 
Sjuk jobbig wod med mycket press på axlar, men jag stod pall och klarade mig igenom.
 
Efter woden så körde jag skivstångsträning
 
Snatch, tunga clean, clean and jerk.
 
Nytt personbästa på Clean 75 kilo!
Kändes riktigt gött, även om stora delar av kroppen hjälper till i clean så känns varje kilo i skillnad.
Min clean sitter bra och tekniken känns bra, timingen är bra, jag lägger stången bra på axlarna och handleder och armbågar är följsamma.
 
Rent tekniskt seglade 75 kilo upp men styrkan är fortfarande inte på plats för att höja. Behöver mer kraft i draget och i höften. ben och rygg är bra tror jag.
 
Idag i boxen såg jag ett par som tränade tillsammans och körde bla clean.
De gjorde samma fel som jag och många andra gör i början, lägger vikt på handleder och drar inte fram armbågarna.
 
Jag ville nästan lägga mig i men sen kände jag "vad har jag med det att göra"
 
Jaja, vad tycker ni, ska man lägga sig i när man ser att någon gör fel, eller måste man vara instruktör för att göra det?
 
Jag är ju nybörjare själv och kanske ska hålla käften och sköta mitt kanske.
 
 
Idag är det kretsloppet i borås och min sambo ska springa milen. så det blir att stå och heja på henne!
 
Ha en grym dag!
 
Det ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback