Men det är gött att slita! + PB och nya skor

Det har  blivit en hel del pullups det senaste och det tar lätt ut sin rätt i händerna.
 
Häromdagen körde vi detta
 
Warm up
 
10 min EMOTM
 
3-10 chest to bar pullups
 
WOD
10-9-8-7-6-5-4-3-2-1 reps på tid av (totala reps 55 )
 
Dumbell Clusters (Clean/Squat/Thruster) 18 kg
Burpees
Pullups
 
En sjukt jobbig Wod som var både tekniskt svår, tung och pulshöjande.
Efter ha övat cleans och thrusters hela dagen innan var jag sjukt trött i axlar vilket kändes.
 
Efter passet var slut kollade jag ner på mina händer som sved som eld.
 
 
Jaja, jag vet, "använd handskar" men det går inte riktigt att göra det och jag kommer inte förklara varför om ni inte frågar. Men jag använder skydd men friktionen som uppstår efter den mängden pullups gör att det inte hjälper fullt ut.
 
Dagen efter att mina händer fick denna omgång hade vi teknikpass, ett pass där vi bryter ner övningar och lär oss alla steg och övar enbart på denna övningen.
Självklart var det pullups som var temat, så 60 min pullups. Hej!
 
Tur att jag har bra läkekött.
 
Nu idag har jag kört pressar och körde lite blandat,
 
EMOTM 15 min
 
4 Shoulder to overhead
5 Pushups
5 Double unders
 

Jag tog ett nytt pb idag som jag tyckte kändes sjukt gött och efterlängtat!
60 KG Clean and Jerk med riktigt bra form!
Känns gött!
 
Nu på eftermiddagen belönade jag mig själv med att beställa nya skor till crossfiten.
Nu jävlar ska här utvecklas!
 
 
Nu kör vi!
 
//Spanky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback