Stommen i en stark kropp

dagens träning fick bli 5k löpning med min supersambo. 
Vi blev klara på 27 min vilket känns bra eftersom det var typ 6 månader sen jag sprang sist.
 
Imorgon är det deadlifts för hela slanten och det måste jag nog säga är min favoritövning.
oavsett om du vill bli snygg och forma kroppen, om du vill bli en bra löpare eller genomstark eller whatever så är stommen alltid viktigast för att klara påfrestningarna av tuff träning.
 
För att bygga en bra stomme ser jag alltid till att få med följande övningar varje vecka.
 
Deadlifts - bygger en stark rygg, stärker ditt grepp i hela armen, stärker din bål och gör att du får bättre koppling mellan ben/Rygg.
 
Frontsquats/squats - även denna bygger bra bål och bygger styrka i hela benen, jag föredrar frontsquat för att det lite lättare att komma djupt och är enligt mig en bättre övning för den påfrestar inte ryggen i samma utsträckning som backsquats, plus att det är en roligare övning. Backsquats är också alltid med varje vecka.
 
Bänkpress - stärker upp axlar och bröst och ger överkroppen en genomkörare, ett måste.
 
Militärpress - en rolig övning som ger styrka i axlar och kräver koordination och en stark bål.
 

Alla dessa övningar en grymma att köra men kräver noggrannhet och teknik, viktigt att göra rätt före man kör tungt.
med rätt teknik så ger dessa övningar dig basen att bygga vad du vill med din kroppen, ger dig grym hållning och en stark tålig kropp.
 
kör hårt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback