Tävlingsmänniska

Jag är en tävlingsmänniska och oftast en rätt bra förlorare, men när jag tävlar mot mig själv är jag en dålig förlorare.
 
Förra veckan körde vi en tung WOD och jag hade väldigt dålig form, jag fick sämsta tiden och var svinbesviken.
 
Igår skulle vi köra en WOD som skulle kräva mycket av mig så jag bestämde mig för att få en bra tid.
Jag såg till att äta bra, förberedde mig mentalt och lade upp en plan.
 
Planen vara ett ha ett lugnt tempo men ett stadigt tempo. Jag gjorde allt ganska lugnt men var aktiv precis hela tiden.
 
WODen såg ut såhär:
 
10 Rounds for time
 
150 m run
7 Chest 2 bar
7 Front squats (60/45)
7 Handstand pushups
 

Jag såg till att påbörja varje övning direkt efter den andra och frontsquatsen gjorde jag obrutna varje gång.
 
Min tid: 30.04
 
Grymt nöjd och jag låg hyffsat i täten.
 
Nu har jag lärt mig att ha en plan för WODen och inte stressa i början, jag gick förbi flera som tröttade ut sig första varven.
 
Nåt annat som var gött var att jag har aldrig klarat Handstand pushups kippen förut.
Men fick en snabb genmgång av en i boxen och sen när jag väl fattade så klarade jag flera varv obrutna!
 
Grymt!
 
Ha en grym dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback