Utfallsgång dit och tillbaka igen...EDIT

Idag var jga lite nervös inför dagens WOD inte för att den var svår eller tung utan för att jag hade ingen som helst aning om vilken strategi jag skulle använda.
 
När det kommer till crossfit behöver man ofta ha en plan för att orka hela vägen, vara så effektiv man kan i slutet och för att klara hela passet.
 
Dagens pass:
 
Vi värmde upp med en klassisk "crossfit warmup"
 
3 varv 10 reps av
pullups
pushups
situps
backextensions
squats
samson stretch 10 sec
 
Här valde jag att köra 12 av varje och hoppa över pullups då min hand fortfarande är för skadad för att göra pullups ordentligt.
 
WOD
 
400 m run
200 m walking lunges front rack. (utfallsgång med stång framför på axlarna som ett frontböj)
Varje gång du tappade/släppte/ställde ner stången fick du springa 400 meter igen. 
 
Jag körde 40 meter sen sprang jag, efter det gjorde jag 80 meter och sprang, efter det 20 meter och sista 60 sen. Alltså fick jag springa 4 grr totalt.
 
After bash
 
50 viktade situps (gömde skriva med det igå därför EDIT)
 
Detta passet sög rejält i benen och vi som var klara fick sitta jägarsittning mot väggen tills resten var klara, vilket inte direkt var skönare eller skönt alls.
 
Jag är sjukt nöja med passet, fick en helt ok tid på runt 18 min och var bland topp 50% iaf.
 
 
Såhär goa knän har man efter 200 meter utfall, och imorn är dom nog helt blå.
Nu ska jag hälla i mig lite protein och äta en massa!
 
Hare gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback