You gonna lift that?

Min plan var pressar men det blev något annat.
 
Dagens träning blev 
 
Clean and jerk
 
Deadlifts
 
Powercleans
 
Och en väldans massa reps av det.
 
Min clean börjar ta sig och mina armbågar som har sackat efter lite börjar komma fram och upp.
I deadlift var jag uppe på 130 kg med bra form och gjorde ett gäng med singlar.
 
Förutom lyften körde jag en del doubleunders och övade på att gå på händer.
Klarar av att gå lite nu och står stilla en liten stund utan att vingla.
 
 
Så såg tyngsta stången ut idag. 
 
Just i marklyft märker man vilket jävla skillnad det är på grepp och grepp.
Många som tränar mark på gym använder straps för att hålla vikten uppe men 130 kilo är inget som helst problem för mig längre vilket känns riktigt gött.
 
Greppstyrkan finns där och gör man iordning sitt grepp riktigt finns mycket att vinna i lyftet.
Jag försöker så mycket jag kan hålla stången mitt i handen och så lite i fingrarna som möjligt.
 
Nu är det SoA som gäller innan sängen. 
 
 
Stay classy // Spanky
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback