Att ha ett mål är det viktigaste som finns

Får att kunna ta dig framåt behöver du alltid ha ett mål.
Många pratar om mål att man kan uppnå vad man vill bara man har mål och jobbar hårt.
Jag tycker också att det är så och är man tillräckligt hängiven sitt mål så kan man komma långt.
 
Jag tycker att ännu viktigare än mål är delmålen.
 
Jag har många mål med mitt tränande där det stora målet är att bli vältränat, men eftersom jag inte har ett jättetydligt mål med träningen som att bli bäst på det eller det så fokuserar jag på små mål som just nu är mina mål följande.
 
100 kilo i clean and jerk
100 kilo x 2 i bänk
160 i squat
180 i marklyft
 
Och det är innan året är slut som jag siktar på det.
 
 
Om du inte har ett stort och tydligt mål, sätt upp små mål tills du vet exakt vad det stora målet är.
Då har du alltid något att sikta mot och sträva efter och det är det som behövs för att ta sig framåt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback