Att hålla sig till planen och att aldrig ge upp är nyckeln

Många gånger har jag kommit till träningen och inte riktigt vetat exakt vad jag ska göra.
Skaj ga köra ben, ska jag köra kondition, ska jag köra ..............?
 
Just nu satsar jag på styrka väldigt mycket och följer ett schema för marklyft, bänkpress, knäböj och pressar.
Enkelt förklarat handlar det om att höja mitt max i alla övningar och jag bygger upp träningen kring runt 6 set av tunga 3or eller 5or lite beroende på vilket övning och vecka.
Sen utgår jag från mitt max och kör en viss % i mitt max  varje rep.
 
Det var kort hur jag kör.
 
Idag körde jag böj.
 
5X8 60 kilo front och backsquat
 
6x5 90 Kilo backsquat
 
5x1 100 kilo frontsquat
 
4x3 80 kilo frontsquat
 
Jag vilade så mycket att jag kända mig lagom återhämtad, ca 30 sekunder mellan varje set.
 
Efter det körde jag en härligt WOD
 
 
 
100 Kettlebellswing 32 kilo
Varje minut gör 6 pistols (enbenssquat) 3 på varje sida till du har gjort alla 100 svingar.
 
time: 07:43
 
hoppas alla har haft en grymt dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback