Practice your weaknesses

Stärk dina svagheter!
 
Att öva på saker man är sämre på gör att din lägstanivå blir högre och det är i slutändan det som avgör hur bra du är.
 
Denna veckan har jag övat på en av mina och många andras svagheter , att pusha sig själv när det är jobbigt.
 
Jag har kört långa pass, flera wodar efter varandra och hero wodar helt själv, ingen som peppar och pushar och ingen som påminner mig om att aldrig ge upp! Förutom jag själv.
 
Det har varit grymt givande och jag kommer nog köra det ibland framåt också, att sätta upp ett långt och jobbigt pass att ta mig igenom helt ensam, bara för att pressa mig.
 
 
 
I Måndags körde jag en Hero wod som heter "Hansen" och den såg ut så här.
 
5 Rounds for time
 
30 Kettlebell swing 32 kg
30 Burpees
30 GHD situps
 
150 reps av varje helt enkelt.
 
Denna var sjukt jobbig och burpees är en typisk övning där du behöver pressa på.
 
Time: 30:41
 
 
Och igår körde jag "Randy"
 
75 Snatch 35 kilo
For time
 
Time: 08:45
 
 

Kom ihåg, det är viljan som sätter gränser.
Du kan mycket mer än du tror.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback