Rich Froning, att träna som ett jävla djur

Igår köpte jag en tidning med mig hem efter träningen.
 
Jag köpte den såklart för att Rich Froning var på framsidan, (Världens bästa crossfit atlet)
I tidningen var en intervju med honom och jag måste bara säga, vilket jävla djur!
3-4 pass om dagen, Olypiskt, styrkelyft, puls, allt varje dag.
 
Jag har inga ambitioner att ta mig till Games men det gav en rejäl insikt i att det går att pressa sig extremt hårt om man verkligen vill.
 
Jag säger alltid att vill du så kan du, och det stämmer fan.
 
Köp tidningen eller läs på nätet om hur han tränar, sjukt inspirerande!
I övrigt stod det saker i tidningen som de flest vet redan om man har tränat ett tag.
Typ att kosten spelar roll vad för resultat man får av träning osv osv.
 
 
 
 
Min träning då?
 
20-30 minuter teknik-snatch, alltså öva på snatch, sitta under och exlodera i höften.
 
Efter det körde jag 100 Stycken overheadsquats på 40 kilo.
Upplägget såg ut så här.
 
50 overhead lunges (utfall) och varje minut 10 armhävning
sen direkt utan att stoppa klockan 50 overheadsquat och 10 situps varje minut som började.
 
11:34 blev min tid och axlarna var helt döda sen.
 
Gött pass som avslutades med aminosyror och sen mat hemma 20 minuter efter.
Mat är som godaste direkt efter träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback