Ett väldigt köttigt pass...helt slut

Idag har jag tränat som en galning!
 
Jag älskar verkligen dom här dagarna, ungefär en gång i veckan kör jag ett riktigt långt pass med allt jag känner att jag vill köra och idag körde jag:
 
Warmup: CF warmup och doubleunders ca tio minuter
 
Sen Snach med fokus på teknik, några varv, vet inte hur många.
 
Sen
EMOTM 12 minuter
 
20 Doubleunders
1 Snatch 50 kilo
 
Kan säga att snatch är svårt med hög puls, du blir genast ostabil och skakig vilket gör allt svårare, speciellt allt över huvudet och balansen.
 
Efter det körde jag 2 varv av Death by strikt pullup.
 
Minut 1 = 1 pullup Minut 2 = 2 pullups och så många minuter man kan där man hinner antalet reps som det är minut, minut 7 = 7 pullups
 
Efter det samma sak men Pushups med en viktplatta 20 kilo på ryggen.
 
Jag körde allt i lugnt tempo och vilade upp styrkan hela tiden för att kunna maxa momenten.
 
Detta körde jag innan det var dags för klasspass med instruktör.
 
Där körde vi
 
3 RM thrusters = hitta en så tung thruster som möjligt ca 10 minuter på oss.
 
Woden såg ut såhär
 
10 AMRAP (så många varv som möjligt på tiden)
 
8 Toes to bar
8 DB(hantel) thusters 6 kilo
12 valking lunges med hantel
 
Jag fick ihop 6 varv + 8 T2B och 1 thuster
 
Denna var helt sjukt jobbig och jag kände att hjärtat dunkade helt galet och puls var på 1000 men så är det alltid med AMRAP.
 
Det sista vi gjorde var att köra 70 stycken wallballs 2 for 1 i team om 2.
2 for 1 betyder att medans bollen är i luften göra en squat.
Såhär så ser det
 
 
VI körde som sagt denna i team om 2 men i början fick min teamkamrat sin wallball i ansiktet och fick ont i nacken så jag fick köra själv.
 
Vår coach sa att det räckte om jag gjorde 40 själv istället.
 
40 wallballs 2 for 1, 10 kilo.
 
Sen såklart strech.
 
Nu är jag helt slut, jag lovar.
 
Då satt hel laxsida med sötpotatismos och broccoli fint.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback