Min frukostsmoothie

Tänkte dela med mig av min frukost jag brukar köra, den är inte för er som vill få i er lite kalorier och smala ner er med lowcalorie bara så ni vet.
 
Utan den här är för er som vill starta dagen näringsrikt, ha energi länge och prestera...
 
 
2,5 dl Mjölk (vanlig mjölk, går att byta ut till mindre fett eller mandelmjölk om man vill)
 
20 gr jordnötssmör (går helst inte att byta ut för den gör så mycket av grejen, men mandelsmör eller likande går nog bra)
 
1 skopa Protein (jag kör syntha 6 från BSN, chocklad är godaste till denna men funkar med andra med, vilket protein som helst funkar säkert, dock är bland eller whey nog att föredra, kasein blir nog för tjockt.)
 
1 matsked med kokosmjölk (går att skippa)
 
1 Banan
 
2 matskedar turkisk yoghurt
 
Ungefärligt näringsinnehåll
 
Kalorier 644
 
Protein 41 gram
Kolhydrater 61 gram
Fett 28 Gram
 

Som sagt är det ingen bantarshake utan den är ett riktigt mål mat och för er som är rädda för fett så kan jag säga att både jordnötssmr och kokosmjök är fantastikt fett som ger snabb och mycket energi och gör mycket annat bra för kroppen.
 
Fett är bra, men inte från friterat och i måttliga mängder.
 
Smoothien blir krämig och riktigt god och ger mig bra kickstart på alla dagar, och tränar du hyffsat tidigt ger den energi för nya personbästan.
 
Går givetvis att dricka som lite större mellanmål eller så också.
 
Må väl!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback