Hälsa börjar bli ohälsosamt (artikel i bt) Ha BALANS i livet och njut OCH ta hand om dig.

Idag sprids en artikel från BT(boråstidning) om hur hälsa börjar bli ohälsosamt.
 
Jag kan absolut hålla med om att det är väldig hets kring kalorier hit och laktosfritt dit.
Jag tycker det är hemskt att alla ska gå runt och se mat som siffror och inget annat.
Att allt måste vara light och sockerfritt, gärna fettförbrännande...
Men det jag stör mig mest på är allt JÄVLA tjat om gluten, laktos mm mm
 
"men kär barn du kan ju inte äta bröd!!!! det är ju gluten i det"
"OJ!!! dricker du mjölk?!?!?! det är ju laktos i det"
 
Ok om man har svårt för gluten och laktos, baljväxter eller vad fan det nu är så ät inte det!
Men lägg dig inte i och ha massa åsikter om jag äter en macka och döm mig för det.
 
Jag personligen äter av ALLT utan att förbjuda mig själv eller dömma ut hela basvaror.
 
Nu har jag skrivit av mig lite och nu kommer jag till det absolut viktigaste.
 
ATT DET HAR BLIVIT SÅ FULT ATT TRÄNA MYCKET!
 
Visst det är för mycket hets kring träning, men det är värre hets kring att vara lat och slapp.
Personer som inte tränar och "är inne i det livet" tycker ofta att man tränar för mycket, och kommentarer som "har du inget liv" och "det är inte bra att träna sådär mycket" är inte alls ovanliga.
 
Jag tror att man behöver allt, kroppen är gjord för att röra på sig, din kropp utsöndrar ämnen som gör dig glad när du tränar samtidigt som du behöver vila båda hjärna och kropp i soffan ibland.
Jag tror att det är viktigt att äta bra mat och bry sig om vad du stoppar i DEN ENDA KROPPEN DU HAR samtidigt som det är viktigt mental att kunna ta en burgare och en bärs med polarna ibland.
 
Ha BALANS i livet och njut OCH ta hand om dig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback