Ett stort tecken på att jag blir starkare!

Tillbaka på träningen efter helgen tävling med 4 wodar på en och samma dag.
Det sliter på kroppen att pressa sig på det sättet och det sätter sina spår.
 
Dagens träning gick över förväntan rent styrkemässigt jag kända mig fräsch i kroppen trots allt.
 
Det blev ett ex antal strikta pressar med LOGBAR i olika vikter.
Sen strikta pressar med vanlig skivstång i olika vikter.
när axlarna blev trötta körde vi pushpressar tills axlarna var slut.
 
Vi har fått en massa gamla traktordäck till boxen och vi gick ut och välte ett av de lite större, ett par hundra kilo tungt kanske.
Vi välte 10-15 ggr var sen avslutade vi passet med
 
EMOTM på minuten varje minut 10 minuter.
4 squatclean 70 kilo
 
Alla squatclean kändes rätt lätta och formen och hållningen kändes bra och jag återhämtade mig snabbt efter passet.
 
Det är det som för mig gör stor skillnad just nu, hur fort jag återhämtar mig.
När du blir starkare lyfter du tyngre och med bättre kondis gör du allt snabbare så det är alltid lika jobbigt när du väl tränar. Vikterna går upp med din styrka så belastningen känns samma.
Men du märker att du orkar gå på vikterna snabbare än innan, pulsen går ner tidigare och mjölksyran försvinner fortare.
 
Gött pass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback