Resultat från fredagens tävling, vilken underbar dag

Först vill jag bara säga tack till alla som var med och ordnade hela dagen, domare, funktionärer, boxägare osvosv, och ett stort tack till alla atleter som gjorde en grym dag med grymma prestationer.
Tack för allt pepp och allt den goda sportandan, grymt!
 
Fredagen var en riktig heldag med tävling i crossfit på Crossfit 1894 här i borås.
Tävlingen var open for all och alla som ville fick anmäla sig.
 
Jag anmälde mig i sportklassen som var den lite tuffare versionen, det fanns också klassen motion.
 
Första eventet gjorde mig riktigt nervös av någon anledning trots att det var lätta moment men jag antar att det har med nerver at göra.
 
Event 1
 
For time (timecap 8 min)
 
18 Kettlebell swings 24 kg
75 wallballs 9 kg
18 Kettlebell swings 24 kg
 

Min tid blev 05:17 och gav mig en 7de plats.
 
Event 2
 
2 min AMRAP deadlift 80 kg
2 min AMRAP boxjumps over
 

För varje boxhopp fram och tillbaka fick vi 10 kilos extra vikt till marklyften och sedan fick vi poäng för total vikt.
Så alltså 2 minuter så många marklyft som möjligt och sedan direkt efter 2 minuter boxhopp.
Jag hann med 62 marklyft och 18 boxhopp och skrapade ihop 5140 kilo vilket gav mig en vinst i det eventet!
Det gjorde mig sjukt stolt och gav massor med självförtroende.
 
Så inför event 3 och det sista eventet låg jag trea totalt.
 
Event 3
 
10 min AMRAP
 
3 Thrusters 42,5 kg
6 Pullups
9 Hangclean 42,5 kg
12 Abmat situps
 

Här fick jag ihop totalt 214 repetitioner och det gav mig en tredjeplats i eventet och en tredjeplats totalt vilket betydde FINAL!
 
Finaleventet var elakt men roligt och såg ut såhär.
 
For time
 
30 kcal row
20 Ground to overhead 50kg
50 Lateral jumps over bar
20 Burpee on to plate
50 Lateral jumps over bar
20 Frontrack lunges 50 kg
30 Kcal row
 

Min tid blev 09:59 och det var bara sekunder före min ena motståndare och det gjorde att jag kom på en delad andraplats total i hela tävlingen!
 
Det var runt 15 personer som tävlade och jag är sjukt stolt över att knipa en andraplats bland så duktiga atleter och det var väldigt skönt att faktiskt vara bäst i ett event!
 
Vi höll på från 0800 till ca 1930 och inte en sekund var tråkig.
Antingen så taggade du för ditt eget race, kollade på andra som tävlade i någon annan klass (Motion herrar, spor och motion damer och Team)
 
Tävlingen gav mig mycket kött på benen och ett kvitto att jag faktiskt kan prestera ganska bra.
 
Här är en bild från eventet med marklyft som jag vann.
 
 
Det finns mer bilder som kommer i ett annat inlägg snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback