Underbar träning med träningspartner och snart tävling!

Träningen går som smort och utvecklingen är tydlig.
Jag har länge tränat själv men nu har jag en träningspartner som kompletterar mig på ett bra sätt.
Totalt är vi i nästan samma form men vissa skillnader, jag är starkare i vissa områden och han i vissa.
 
Perfekt för att pressa varandra ett steg framåt.
 
Att vi tränar ihop har gjort att vi pushar lite hårdare än annars och det känns i kroppen på gott och ont.
Jag känner mig starkare än nånsin men samtidigt lite mörare än annars.
 
Vi har haft en liten PRjakt som har gått ut på att hitta nya nivåer i träningen vad gäller resultatet.
 
Pr jag har tagit det senaste är:
 
Clean and jerk 87.5 kilo
Squatsnatch 65 kg
Squat 135 kg
Frontsquat 115 kg
Deadlift/marklyft 180 kg (sjukt nöjd)
 sen en massa förbättringar i tider på ett antal wodar.
 
Om du tränar mycket själv kan det vara värt att skaffa en partner att träna med ibland, det gör att man vågar mer och försöker lite till!
 
180 kilo och jag kände att jag har mer, men inte efter ett helt pass med tunga lyft.
 
 
Sen är det snart dags för tävling på en av crossfitboxarna här i borås.
jag har valt att inte ändra något i min träning inför tävlingen.
Jag går in med öppet sinne och kör så hårt jag kan bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback