Var källkritisk

Det finns många bloggar som skriver om träning och kost idag.
Många av dem är riktigt bra och personerna bakom har mycket kunskap och erfarenhet.
 
MEN det finns också många som skriver utan kunskap och många inlägg har fokus på vikt(minskning) där alla "fakta" kanske itne är det mest hälsosamma.
 
Allt jag skriver om tillskott mm är antingen baserade på studier jag läst eller så skriver jag mina åsikter och är tydlig med att det är min åsikt och inget annat.
 
Jag har läst så korkade saker som att styrketräning inte går ihop med att gå ner i vikt och att man ska ligga på under 20% av ditt dagliga intag i fett. Alltså max 20% av det du äter får vara fett.
 
Jag har också läst att lågintensiv träning är det enda sättet man ska förbränna.
Ja ni hör ju själva...
 
Vad jag vill sagt här är att ni ska alltid vara KÄLLKRITISKA, lyssna på era kroppar och var inte rädda för att fråga mer än en person om råd innan ni gör något.
 
 
Lycka till med alla mål!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback