Viktig vilodag

Idag är min vilodag för veckan, jag brukar ta vilodag när min kropp säger till men oftast blir det på fredagar.
Ofta har jag saker att göra efter jobbet på fredagar plus att jag normalt sätt behöver vila just då.
 
Vilodag för mig innebär i de flesta fallen detta:
 
  • God mat och mycket, grilla mm
  • Godis i någon form
  • Hel vila, alltså ingen aktiv vila.
 
Jag brukar vilja vila helt på mina vilodagar, många kör kanske promenad eller lättare träning för att få igång en bra blodcirkluering men det som funkar bäst för mig är att vila 100%
 
Det tar ofta emot och jag vill gärna träna men jag har lärt mig att när jag behöver en vilodag och tränar iaf så brukar jag inte vara nöjd med mitt pass och det är det värsta jag vet.
 
Så passa på att njuta av dagen, helgen och livet.
Unna er själva, ta hand om er både psykiskt och fysiskt, det är så resultat växer fram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback