Alltid skönt med PR!

Idag har vi haft kundbesök på kontoret och det för att rodda ett nytt projekt som drar igång nästa vecka.KUL!
Givande dag och sen bar det av till träningen.
 
Idag var det snatch som var på shemat, som vanligt var det fullt av gött folk och jag och en kille till snackade tidigt om att sätta PR.
 
Jag jobbade upp mina snatch med att köra hangsnatch (snatch från höften och inte från marken) detta för att värma upp och öppna upp höften ordentligt inför lite tyngre snatch.
 
Körde en trappa med 5 reps och stegrande vikt efter 2-3 set.
 
Var och go så var det dags, 62,5 kilo snatch! Boom!!
 
Så sjukt skönt med framsteg.
Jag känner att jag har mer i mig men som vanligt så sätter det sig i huvudet när man har satt pr att det blir svårt att höja igen.
Men nu är det bara att våga försöka igen, satsar på nytt pr nästa vecka.
 
Killen jag stog bredvid tog och PR men i clean and jerk.
 
 
 
Efter en massa snatch med pr, snabbhetsträning och explosiv höft så körde jag lite muscleups och boxjumps där jag även hoppade högre än jag gjort förut ca 110 cm.
Det kändes ganska lätt och jag ska nog våga mig på mer snart.
Där är det verkligen skallen som sätter stopp, det är lite läskigt att hoppa upp, man tänker att man ska slå i benet osv osv
 
 
Jaja så är det med det.
 
Grym dag och grymt pass
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback