Aminosyror och lite nya träningskläder

Idag har vi gått en sväng på stan och kollat i affärer.
 
Bland annat var i stans nya gymgrossisten butik och där köpte jag en Oh yeah bar och Aminosyror.
 
 
Baren är grymt god och är väl nästan som godis men med 27 gram protein.
 
Jag köpte Amino rush från Fairing när jag köpte eminosyrorna, den innehåller EAA som står för "essential amino acids" och det är alla livsnödvändiga aminosyror och alla är en del av muskeluppbyggnaden, till skillnad från BCAA som folk köper oftare (tror jag) så innehåller den alltså flera aminosyror och BCAA innehåller dom aminosyrorna som har visat sig ha störst inverkan på proteinsyntesen (reaktionen i kroppen där muskler byggt) men jag föredrar EAA för att säkerställa ett fullvärdigt tillskott.
 
Jag tar EAA direkt innan ett pass och direkt efter för att ge kroppen snabba byggstenar för att återhämta och bygga.
Det är viktigt att ta aminosyror på tom mage (2 timmar efter annat upptag av protein) kroppen arbetar inte selektivt i vad den tar upp utan tar i tur och ordning, aminosyror tas upp direkt och står annat före i kön så missar man lite poängen med snabbt upptag.
 
Jag köpte också en snygg Reebok Crossfit tshirt
 
 
Och ett par compression tight från Under armor.
 
 
Dessa är också från deras serie Heat gear vilket betyder att dom är gjorda av material som leder bort kroppsvärme från kroppen för att hålla kroppen sval och torr under tuffa och långa pass.
 
 
Idag är det Gladiatorerna på tv och det blir nog bara till att slappa och spela Diablo 3.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback