Hell yeah! PR igen!

Vilken dag! vilken vecka!
 
För andra dagen i rad tar jag personbästa i ett lyft!
Det känns så sjukt gött.
Speciellt efter att jag lagt om mitt kosttänk och käkar mer vanligt mat, och ingen preworkout alls.
Inget koffein, inget kreatin , bara inställning!
 
Mitt PR idag var 82,5 kilo Clean and Jerk! Boom!
 
 

Dagens träning:
 
Warmup
 
3 rounds
 
5x20 meter run
10 ring row
10 pushups
10 V ups / fällkniv
10 Airsquats
10 sek samson stretch
 
15 minuter att bygga upp en så tung clean and jerk som möjligt.
 
här blev det ett gäng med start på 50 kilo och jobbade upp till mitt pr 82,5.
Mitt tidigare pr var 77,5 och den kommer jag ihåg var riktigt tung.
idag kändes 80 "lätt" vilket gav mig bra självförtroende så jag vågade höja lite till.
Jag gjorde ett försök på 85 men i stöten så tvekade jag och fick droppa.
Surt men jag behöver bara våga falla under vikten så har jag garanterat 85.
 
Efter detta var det dags för WOD
 
"Cindy"
20 min (As many rounds as possible)
 
5 pullups
10 pushups
15 airsquats
1 Clean and jerk 65 kilo
 
Varje varv så ökade clean and jerk med 1 rep.
Så alltså varv 2 = 2 lyft, varv 3 = 3 lyft osv
 
Jag fick ihop 7 hela varv + 5 pullups och 10 pushups
 
Helt slut bestämde några av oss för att avsluta passet med 100 situps, bara för att.
 
Jag känner att jag utvecklas igen, mitt flås börjar bli bra, jag orkar pressa mig rent mentalt och styrkan ökar!
 
Så skönt!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback