jösses ett blogginlägg! (nytt kosttänk och rolig träning)

Hej
 
längesen igen, mitt bloggande går verkligen i perioder.
 
i alla fall...
 
Jag har kommit in i ett nytt kosttänk, det började med att jag har kännt att jag är väldigt trött på morgonen.
Normalt sett är jag väldigt pigg av mig och har mycket energi.
MEN efter att jag börjat dricka kaffe så har min energi blivit lägre, tills jag fått koffein.
 
Så mitt nya tänk är INGET koffein, inget kaffe, ingen cola, inget med koffein helt enkelt.
Har kört det en vecka nu och känner att energin har stigit massor.
Dessutom! Koffein ökar din puls, och för mig som kör träning med hög intensitet så slår det mig att om min puls är högre i utgångläge så kommer min puls bli hög snabbare? Detta är bara en tanke som slog mig och inget som jag har forskat i. (Rätta mig gärna)
 
 
Till träningen!
 
Warmup / 3 Rounds
 
10 Ring pullups
10 Push ups
10 Situps
10 sec hold handstand
10 Air squats
Skills-Strength / Push press 3*10
WOD / 3 Rounds for Time:
5 Strict Muscle ups
10 Strict HSPU
15 One legged squats, each leg
 
Grymt kul wod med en bra blandning av det jag inte kan allt (muscleups) det jag är rätt dålig på (Handstand pushups) och något jag är ganska bra på (One legged squats/Pistols)
 
Jag skalade muscle ups med att ha hälarna på en låda och fick ändå ta i för att göra övning, jag körde kippade handstand pushups och körde pistolerna rätt upp och ner. Tid: 09:58
 
Sen fyllde jag på med, potatis, biffar och stekt ägg.
 
Hejdå
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback