No excuses

Nu excuses eller inga ursäkter, vad betyder det?
 
Jag ser ofta det uttrycket på "träningsbilder" där budskapet är typ "vad som än händer eller hänt ska du gå till gymmet"
 

Jag tycker det är mycket större än så.
 
Jag tror att ALLT handlar om vilja och om att ha ett mål.
Om mitt mål är att bli bra på crossfit, klara 10 obrutna muscleups eller om mitt mål är att kunna göra en Biff vellington utan att kolla i receptet måste jag skippa ursäkter och bortförklaringar och göra jobbet.
 
När man börjar skippa träningen eller annat pga av ursäkter och bortförklaringar då ska först och främst kolla VAD är mitt mål och HAR jag ett mål? 
 
Om du inte vill något tillräckligt eller om du inte kan se vart du ska är det väldigt lätt att hitta ursäkter.
 
 
Så för att skippa ursäkterna, se över din målbild.
 
 
Denna killen hade troligtvis ett mål om att han ville springa, han vill det tillräckligt mycket att han övande, hade säkert ont ibland och fick nog kämpa en hel del.
Nu springer han och inte ens att han inte har några ben är ursäkt nog för honom att nå sitt mål
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback