Gött pass!

Idag var det som alltid lite olypmiska lyft och det börjar ge resultat vilket känns galet gött.
 
För inte länge sedan var 60 kilo en tung vikt för mig i ryck/snatch men nu är det en vikt jag kan arbeta på.
 
 
Dagens pass efter uppvärmning.
 
3x1 snatch 62,5 kilo
2x2 snatch 60 kilo
 
3x1 clean and jerk 85 kilo
3x1 clean and jerk 80 kilo
 
Efter det pressar
 
Bänkpress
 
10@57,5 kg
8@67,5
8@72,5
8@75
 
Militärpress
 
5@40
5@42,5
5@45
5@45
 
Sen körde jag en kort wod för att få lite flås.
5 varv 
10 deadlift 100 kg
15 GHD situps
50 doubleunders
 
9:13
 

Gött pass helt enkelt.
Efter passet hällde jag i mig en go shake på
1 skopa chokladprotein
1 dl havregryn
1 banan
5 dl mjölk
 
Ikväll är det valvaka och korv med bröd på menyn.

Kommentarer
Postat av: Kaitlynne

Lite tips! Från första draget till andra måste du få till full extension i höften så du får maximal explosion i lyftet. Nu träffar du nere på låren och stångens väg är runt 50cm ifrån din kropp. Stångens väg ska vara längs med koppen, "dra upp tröjan" ska man tänka när man drar stången. sen måste du få med huvudet också, huvudet ska följa exakt vart stången går från start till landningen! :)

Svar: Aight! Tack! Jag vet det där med att ha stången nära och har kommit en bit, men det är verkligen bara att nöta in det känner jag. Ska tänka på det :)
Charlie

2014-09-14 - 19:18:41
URL: http://rahner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback