Personbästa och ett skönt pass med nya upplägget

Ännu en härlig dag. (TISDAG)
 
Vi har haft grym energi på jobbet hela dagen och efter gött jobb var det dags att lyfta!
 
Jag värmer upp olika mycket beroende på hur jag känner i kroppen, ofta ror jag några 100 meter, lyfter lite med enbart stång och sträcker lite höft mm.
Dagens pass efter uppvärmning: 
 
OLY
2x1 Squatsnatch 67,5 kg
2x2 Squatsnatch 57,5 kg
 
2x1 Clean and jerk 85 kg
3x2 Clean and jerk 70 kg
 
BÄNK
10 @ 57,5
8 @ 62,5
6 @ 67,5
6 @ 72,5
6 @77,5
 
PRESS
5 @ 40
5 @ 45
2x5 @ 47,5
 
Det var dagens program.
Pressar är min absoluta svaghet som ni ser och det är bara att nöta, kör pressar 2 ggr i veckan nu med ökande total belastning varje pass.
Attack your weaknesses helt enkelt.
 
Efter detta kände jag för att hoppa lite doubleunders, tänkte göra 100 så fort jag kunde men det blev istället ett nytt personbästa! 111 stycken!
För er som vill se det klippet kan ni kolla länken. (ursäkta att jag hoppa liute ur bild)
 
https://www.facebook.com/video.php?v=10152372250281169
 
Jag är inte riktigt vän med tekniken för video med min telefon.
 
Oly-lyften börjar kännas riktigt bra och vikter som hyffsat nyss var mina max är träningsvikter och jag vågar mycket mer för att jag litar på min teknik mer.
Att lyfta lite oly varje dag funkar bra för mig och det gör att det sitter i liksom.
 
Det är lite jobbigt att inte köra så mycket wodar just nu och flåset kommer att tappas, men för att bli bra så måste man göra en grej i taget och just nu är det styrka och lyft som är fokus.
 
Men får försöka underhålla med lite kortare wodar så jag inte tappar flåset helt.
 
Till kvällsmat blev det vad jag hittade i kylen typ.
Ostmackor, en stor proteinsmoothie på mjölk mm, en stor portion kvarg...
 
Tack för mig!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback